Information angående felanmälan

 

Om ni får problem med er utrustning och nätet inte verkar fungera så gäller det i första hand att ringa till Telia på 020-240250 så att de kontrollerar om det finns någon signal fram till gatewayen.

 

Finns det signal fram men Telia säger att det är fel på någon av era apparater tex. Gateway eller TV-box så skall Telia skicka ut ersättningsapparter i så fall. Dessvärre kan det ju ta några dagar innan man får det hemleverarat t.e.x. om det är över en helg. I detta fall finns det exemplar som man kan låna i styrelsen.

 

Kontakta Martin Davidsson på 0730-747828 så kan ni erhålla ett låneexemplar tills ni fått er nya från Telia.

 

Säger Telia att det inte finns någon signal fram så är nästa steg att kontakta DE-teknik på 0340 - 507990 som får undersöka varför det inte är någon signal fram.

 

Nyanslutningar

 

Det finns två sätt som nyanslutningar kan möjliggöras:

 

  1. Fastigheten har varit med i projektet från början och har fiber framdragen till huset men valt att inte teckna avtal med Telia men vill nu gå med.
    Kostnaden för att gå med hamnar då på ca 5000:-.
  2. Fastigheten har ingen fiberanslutning och behöver då dras fram till huset.
    Kostnaden beror då till största del hur långt man behöver gräva. En separat offert får tas fram.

 

Kontakta någon i styrelsen om ni är intresserade.

 

 

 

 

SURV Fibernät